OBOR VÝTVARNÝ HUDEBNÍ TANEČNÍ LITERÁRNĚ-DRAMATICKÝ HLAVNÍ STRÁNKA / NÁSTĚNKA

LITERÁRNĚ-DRAMATICKÝ OBOR                                                                               

V literárně – dramatickém oboru jsou žáci vedeni k přirozenému jednání v situaci, učí se rozumět vazbě mezi jednáním fiktivních osob a svým vlastním životem. Prostřednictvím vstupu do fiktivní situace se žáci učí chápat důsledky svého jednání, přičemž základem je efektivní komunikace a kooperace s druhými. Obor směřuje k celkovému rozvoji osobnosti. Prostřednictvím tvořivých dramatických činností obor rozvíjí výrazové prostředky komunikace a dramatického umění (tělo a hlas) a seznamuje s principy divadelní tvorby.

.

Obor nabízí širokou škálu činností – práci s maskou, s loutkou, pohybové hry a cvičení, hlasové hry a cvičení, vlastní literární tvorbu, dramatické hry, práci s  literaturou jako zdrojem pro tvorbu dramatického tvaru a mnoho dalšího.

 

 

Součástí výuky jsou i  tematické projekty, které organizujeme ve spolupráci s dalšími subjekty (MKZ Uničov, Knihovna Uničov, ZŠ, profesionální  lektoři). K těmto aktivitám patří  např. Literárně – improvizační podvečer, Týden knihoven, projekty na podporu čtenářství, literárně-dramatické projekty zaměřené na různé oblasti ve vzdělávání, workshopy zaměřené na dramatickou a literární oblast kultury. Žákům umožňujeme též  účast na  divadelních přehlídkách, odborných seminářích či  profesionálních divadelních představeních.

 

Náš projekt na podporu „čtenářství“ byl publikován i v odborné literatuře.  Příspěvek  Projekt na podporu spolupráce žáků 1. a 2. stupně ZŠ při rozvoji čtenářské gramotnosti můžete najít v  Manuálu pro učitele ZŠ, garant projektu: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, ISBN 978-80-7290-582-9.


http://clanky.rvp.cz/clanek/c/U/19223/divadlo-ve-vychove-a-principy-vrstevnickeho-uceni.html/

Ve výsledné zprávě z Týdne uměleckého vzdělávání a amatérské tvorby za rok 2014 se můžete také dočíst o aktivitě našeho dramatické oboru.

Žáci literárně-dramatického oboru mohou dovednosti získané při výuce uplatnit v oblastech, kde je vyžadována efektivní komunikace, osobitý projev, ale i tvořivý přístup při řešení situací.