Plán aktivit

P Ú S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1
Jarní hrátky se zvířátky
Výstava žáků VO - Velikonoce
2
Výstava žáků VO - Velikonoce
3
Výstava žáků VO - Velikonoce
4
Výstava žáků VO - Velikonoce

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Literárně-dramatický obor

Literárně-dramatický obor

V literárně – dramatickém oboru jsou žáci vedeni k přirozenému jednání v situaci, učí se rozumět vazbě mezi jednáním fiktivních osob a svým vlastním životem. Prostřednictvím vstupu do fiktivní situace se žáci učí chápat důsledky svého jednání, přičemž základem je efektivní komunikace a kooperace s druhými. Obor směřuje k celkovému rozvoji osobnosti. Prostřednictvím tvořivých dramatických činností obor rozvíjí výrazové prostředky komunikace a dramatického umění (tělo a hlas) a seznamuje s principy divadelní tvorby.

Obor nabízí širokou škálu činností – práci s maskou, s loutkou, pohybové hry a cvičení, hlasové hry a cvičení, vlastní literární tvorbu, dramatické hry, práci s  literaturou jako zdrojem pro tvorbu dramatického tvaru a mnoho dalšího.

Literárně-dramatický obor

Součástí výuky jsou i  tematické projekty, které organizujeme ve spolupráci s dalšími subjekty (MKZ Uničov, Knihovna Uničov, ZŠ, profesionální  lektoři). K těmto aktivitám patří  např. Literárně – improvizační podvečer, Týden knihoven, projekty na podporu čtenářství, literárně-dramatické projekty zaměřené na různé oblasti ve vzdělávání, workshopy zaměřené na dramatickou a literární oblast kultury. Žákům umožňujeme též  účast na  divadelních přehlídkách, odborných seminářích či  profesionálních divadelních představeních.

Náš projekt na podporu „čtenářství“ byl publikován i v odborné literatuře.  Příspěvek  Projekt na podporu spolupráce žáků 1. a 2. stupně ZŠ při rozvoji čtenářské gramotnosti můžete najít v  Manuálu pro učitele ZŠ, garant projektu: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, ISBN 978-80-7290-582-9.

Literárně-dramatický obor

Žáci literárně-dramatického oboru mohou dovednosti získané při výuce uplatnit v oblastech, kde je vyžadována efektivní komunikace, osobitý projev, ale i tvořivý přístup při řešení situací.